Görev ve Çalışma Yönetmelikleri Hakkındaki Meclis Karar Yazıları

KARAR SAYISI     : 2015/3-39                        KARAR TARİHİ     : 02/02/2015 MÜDÜRLÜK/ŞEFLİK  : ÖZEL KALEM MÜDÜRLÜĞÜ ŞUBE EVRAK NO    : 2NOLU GÜNDEM KARARIN KONU     : YÖNETMELİKLER KARARIN ÖZÜ    : Özel Kalem Müdürlüğünce hazırlanan "Çevre Koruma Ve Kontrol Müdürlüğü, Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, Fen İşleri Müdürlüğü, Hukuk İşleri Müdürlüğü, İmar ve Şehircilik İşleri Müdürlüğü, Kırsal Hizmetler Müdürlüğü, mali Hizmetler Müdürlüğü, Yazı İşleri Müdürlüğü ve Zabıta Müdürlüğünün görev ve çalışmalarına ilişkin yönetmelik taslaklarının değerlendirilmesi hk. MECLİS BAŞKANI                :Gökhan KARAÇOBAN (Belediye Başkanı) KATILAN ÜYELER               :Bilgehan NOYAN, Hasan ALICI, Ömer KARAASLAN,  Ali UÇAK, Murat BİBER, İclal ALTINAY, Cevdet ERİM, ,Halil KARA, Cafer ÖZKAYA, Adnan TUTAR, Rukiye KOCATAŞ, İbrahim AKGÜL, Fedai KOZAN, İbrahim BALIK, Mehmet ALTUN, Fatih Mehmet İŞÇİMEN, Ömer ZEREN, Mustafa ÖZTÜRK, Ahmet ÖKÜZCÜOĞLU, İbrahim DOĞAN, Ahmet ADAK MAZERETLİ KATILMAYAN ÜYELER   :Hüseyin ÖZBEK, Yaşar ÇATALDERE,Mehmet KAYACIK MAZERETSİZ KATILMAYAN ÜYELER :Ali Osman BAŞ   KARAR NO:39 Gündem No:2 Özel Kalem Müdürlüğünce hazırlanan “Çevre Koruma Ve Kontrol Müdürlüğü, Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, Fen İşleri Müdürlüğü, Hukuk İşleri Müdürlüğü, İmar ve Şehircilik İşleri Müdürlüğü, Kırsal Hizmetler Müdürlüğü, Mali Hizmetler Müdürlüğü, Yazı İşleri Müdürlüğü ve Zabıta Müdürlüğünün görev ve çalışmalarına ilişkin yönetmelik taslaklarının değerlendirilmesi, Konu ile ilgili Özel Kalem Müdürlüğü tarafından yazılan ve Başkanlık makamı tarafından meclise havale olunan 27.01.2015 tarihli yazı meclise İnsan Kaynakları şefliğince okundu.   “22.07.2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmi Gazete de yayınlanan; Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri norm kadro ilke ve standartlarına ilişkin yönetmelik çerçevesinde Belediyemizde bulunan müdürlüklerimizden Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü, Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, Fen İşleri Müdürlüğü, Hukuk İşleri Müdürlüğü, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, Kırsal Hizmetler Müdürlüğü, Mali Hizmetler Müdürlüğü, Yazı İşleri Müdürlüğü, Zabıta Müdürlüğüne ilişkin görev ve çalışmalarına ilişkin yönetmeliklerin karar altına alınması gerekmektedir. Meclis gündemine alınmasını arz…”             Ardındanda İnsan Kaynakları Şefliğince açıklamalarda bulunularak; “5393 sayılı Belediye Kanununun 15. Maddesinin (b) bendi 18. Maddesinin ( m ) bendi, 38. Maddesinin ( k ) bendi ve 48. Maddesinde yazılı, olan hükümler ile Belediye Norm Kadro ilke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine göre, Belediye hizmetlerinin noksansız yerine getirilmesi amacına yönelik olarak Başkanlığımızın talimatları ve takibi ile hazırlanan Alaşehir Belediye Başkanlığı Norm Kadrosunda bulunan Müdürlüklerinin görev ve hizmet alanı içerisindeki; İdari ve hukuki statülerini, Görev yetki ve sorumluluklarını, Çalışma usul ve esaslarını düzenlemek, Müdürlükler arası koordinasyon ve birlikte çalışabilme hukukunu oluşturacak, Uygulama Prosedürlerine temel teşkil edecek, Birim sorumlularına ve personeline Hizmet Rehberi olacak tarzda hazırlanmış olan Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü, Emlak ve istimlak müdürlüğü, Fen işleri müdürlüğü, Hukuk işleri müdürlüğü, İmar ve şehircilik müdürlüğü, Kırsal hizmetler müdürlüğü, Mali hizmetler müdürlüğü, Yazı işleri müdürlüğü, Zabıta Müdürlüğü olmak üzere toplam 9 müdürlüğe ilişkin görev ve çalışmalarına ilişkin yönetmeliklerle ilgili meclis kararı alınmasını arz…” MHP grup sözcüsü Bilgehan NOYAN tarafından yapılan açıklamada 9 yönetmeliğin tek bir madde halinde olduğu,  ancak her yönetmeliğin ayrı madde halinde olması gerektiği ve her yönetmeliğin ayrı ayrı oylanması gerektiği belirtildi ve Ak Parti Grup sözcüsü Fedai KOZAN da ayni fikirde olduklarını belirtti. Ardından CHP meclis üyesi Ömer ZEREN tarafından Kırsal hizmetler müdürlüğünün belediyemizde olup olmadığının sorulması üzerine Belediye Başkanımızca Norm Kadromuzda olduğu ve Müdür atanması için hazırlıkların sürdüğü belirtildi ve 9 adet müdürlüğe ait görev ve çalışma yönetmeliklerinin tek tek oylanmasına geçildi. -    Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğünün görev ve çalışma yönetmeliği oylamaya sunuldu. Belediye Başkanımız ve oturumda mevcut tüm üyelerin EVET oylarıyla oybirliği ile kabul edildi. -    Emlak ve İstimlak Müdürlüğü çalışma yönetmeliği oylamaya sunuldu. Belediye Başkanımız ve oturumda mevcut tüm üyelerin EVET oylarıyla oybirliği ile kabul edildi. -    Fen işleri müdürlüğü görev ve çalışma yönetmeliği oylamaya sunuldu. Belediye Başkanımız ve oturumda mevcut tüm üyelerin EVET oylarıyla oybirliği ile kabul edildi. -    Hukuk İşleri Müdürlüğü görev ve çalışma yönetmeliği oylamaya sunuldu. Belediye Başkanımız ve oturumda mevcut tüm üyelerin EVET oylarıyla oybirliği ile kabul edildi. -    İmar ve Şehircilik İşleri Müdürlüğü görev ve çalışma yönetmeliği oylamaya sunuldu. Belediye Başkanımız ve oturumda mevcut tüm üyelerin EVET oylarıyla oybirliği ile kabul edildi. -    Kırsal Hizmetler Müdürlüğü görev ve çalışma yönetmeliği oylamaya sunuldu. Belediye Başkanımız ve oturumda mevcut tüm üyelerin EVET oylarıyla oybirliği ile kabul edildi. -    Mali Hizmetler Müdürlüğü görev ve çalışma yönetmeliği oylamaya sunuldu. Belediye Başkanımız ve oturumda mevcut tüm üyelerin EVET oylarıyla oybirliği ile kabul edildi. -    Yazı İşleri Müdürlüğü görev ve çalışma yönetmeliği oylamaya sunuldu. Belediye Başkanımız ve oturumda mevcut tüm üyelerin EVET oylarıyla oybirliği ile kabul edildi. -    Zabıta Müdürlüğünün görev ve çalışma yönetmeliği oylamaya sunuldu. Belediye Başkanımız ve oturumda mevcut tüm üyelerin EVET oylarıyla oybirliği ile kabul edildi. 5393 sayılı Belediye Kanununun 15. Maddesinin (b) bendi 18. Maddesinin ( m ) bendi, 38. Maddesinin ( k ) bendi ve 48. Ve 49. Maddesinde yazılı olan Belediye Norm Kadro ilke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine istinaden İlgili Tip Yönetmelikler gereğince hazırlanılan ve oturumda mevcut tüm üyelerin oybirliği ile kabul olunan;   Çevre Koruma Ve Kontrol Müdürlüğü, Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, Fen İşleri Müdürlüğü, Hukuk İşleri Müdürlüğü, İmar ve Şehircilik İşleri Müdürlüğü, Kırsal Hizmetler Müdürlüğü, mali Hizmetler Müdürlüğü, Yazı İşleri Müdürlüğü ve Zabıta Müdürlüğünün görev ve çalışmalarına ilişkin hazırlanan yönetmelik taslaklarının KABULÜNE,  İşbu kararda belirtilen yönetmeliklerin adet ve sahife yönünden fazlalığı nedeni ile yazılımlarının karara atılamadığı ancak bahse konu kararın Belediye Başkanımız ve meclis katiplerimizce imzalanmış olan her yönetmeliğin ekine konulması ile Bilgi işlem servisince bahse konu tüm yönetmeliklerin kabulüne ait ilgili meclis kararımız ile birlikte yayınlanması ile yürürlüğe konulmasına ilgili karar ve yönetmeliklerin yayımı için Bilgi işlem servisine, ilgili tüm iş ve işlemleri ve yönetmeliğe mahal tüm müdürlüklerine gönderimi için İnsan Kaynakları Şefliğine ve bilgi içinde Özel Kalem Müdürlüğüne gönderilmesine karar verildi.      GÖKHAN KARAÇOBAN     RUKİYE KOCATAŞ       İBRAHİM BALIK      MUSTAFA ÖZTÜRK     BELEDİYE BAŞKANI      MECLİS KATİBİ       MECLİS KATİBİ       MECLİS KATİBİ       *   ÇEVRE KORUMA VE KONTROL MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ *   EMLAK VE İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ *   FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ *   HUKUK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ *   İMAR VE ŞEHİRCİLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ *   KIRSAL HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ *   MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ *   YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ *   ZABITA MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ