2018 YILI OCAK AYINA AİT MECLİS KARAR ÖZETİ

MECLİS BAŞKANI              :Gökhan KARAÇOBAN (Belediye Başkanı)

KATILAN ÜYELER              :Bilgehan NOYAN, Hasan ALICI, Murat BİBER  Cevdet ERİM, Hüseyin ÖZBEK, Ahmet YILMAZOĞLU,Cafer ÖZKAYA, Adnan TUTAR  İclal ALTINAY,İbrahim Barış ACAR, Yaşar ÇATALDERE,Fedai KOZAN,İbrahim BALIK Mehmet ALTUN,Adnan BAŞOĞUL, Fatih Mehmet İŞÇİMEN, Mustafa ÖZTÜRK, Ahmet ÖKÜZCÜOĞLU, Mehmet KAYACIK İbrahim DOĞAN, Ahmet ADAK

 MAZERETLİ KATILMAYAN ÜYELER: Ali UÇAK, Rukiye KOCATAŞ,İbrahim AKGÜL,Ömer ZEREN

MAZERETSİZ KATILMAYAN ÜYELER:-

 

             2018 yılı OCAK Ayı Meclis Toplantısının açılması için yapılan yoklamada  Ali UÇAK, Rukiye KOCATAŞ, İbrahim AKGÜL,Ömer ZEREN’in  mazeretli olarak toplantıya katılmadıklarının bildirilmesinin ardından Belediye Başkanımız tarafından çoğunluğun sağlandığının belirtilmesi ile 2018 yılı OCAK Ayı Meclis toplantısının açıldığı ilan olundu.

Belediye Meclisinin ARALIK Ayı Toplantısına ait meclis karar özeti ile ilgili bilgilendirme ve konuşmanın da ardından, ilave gündem maddesinin olmaması ile Gündem Maddelerinin görüşülmesine geçildi.

 

KARAR NO:1

Gündem No:1

Belediye Meclisinin Aralık Ay’ı Meclis toplantısında ( Gündem 4 ) İmar Komisyonuna havale edilen; İsmetiye Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 102 ada 16 parsel numarasında kayıtlı 321,69 m² alanlı “bahçe” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun İmar Komisyonunca alınan Kararının değerlendirilmesine ait gündem maddesinde,

Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından alınan İmar Komisyon Kararı oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin evet oylarıyla komisyondan geldiği şekliyle Oybirliğiyle kabul edildi.   

 

KARAR NO: 2

Gündem No:2

Belediye Meclisinin Aralık ay’ı Meclis toplantısında ( Gündem 5 ) İmar Komisyonuna havale edilen; İlçemiz Tepeköy Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 195 ada 18 parsel numarasında kayıtlı 560,00 m² alanlı “arsa” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun İmar

Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından alınan İmar Komisyon Kararı oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin evet oylarıyla komisyondan geldiği şekliyle Oybirliğiyle kabul edildi.   

KARAR NO:3

      Gündem No:3

      Belediye Meclisinin Aralık Ay’ı Meclis toplantısında ( Ek Gündem 2 ) İmar Komisyonuna havale edilen; İlçemiz İstasyon Mahallesinde bulunan 1113 adanın kat yüksekliğinin çevresindeki konut adaları ile bütünlük sağlanması amacıyla 6 kat olarak uygulama imar plan değişikliğine ilişkin konunun İmar Komisyonunca alınan Kararının değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;

       Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından alınan İmar Komisyon Kararı oylamaya sunuldu. Oturumda mevcut 10 MHP grubu üyesi,5 CHP grubu üyesi ve Belediye Başkanımızın KABUL oyuna karşılık; 6 AKP grup üyesinin de RED yönündeki oyu sonucunda İMAR KOMİSYON KARARI meclisimizce de komisyondan geldiği şekliyle OYÇOKLUĞUYLA KABUL edildi.

KARAR NO: 4

Gündem No:4

İlçemiz Işıklar Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 111 ada 1 parsel numarasında kayıtlı 575,02 m² alanlı “arsa” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde,

      Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından konunun İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla İMAR KOMİSYONU’na havalesi Oybirliğiyle kabul edildi.     

      KARAR NO:5

Gündem No:5

İlçemiz Killik Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 239 ada 9 parsel numarasında kayıtlı 90,00 m² alanlı “arsa” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;

      Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından konunun İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla İMAR KOMİSYONU’na havalesi Oybirliğiyle kabul edildi.     

      KARAR NO: 6

Gündem No:6

İlçemiz Killik Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 239 ada 10 parsel numarasında kayıtlı 90,00 m² alanlı “arsa” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde,

      Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından konunun İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla İMAR KOMİSYONU’na havalesi Oybirliğiyle kabul edildi.     

      KARAR NO: 7

Gündem No:7

İlçemiz Killik Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 239 ada 13 parsel numarasında kayıtlı 90,00 m² alanlı “arsa” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;

      Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından konunun İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla İMAR KOMİSYONU’na havalesi Oybirliğiyle kabul edildi.                               

      KARAR NO: 8

Gündem No:8

İlçemiz Killik Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 239 ada 14 parsel numarasında kayıtlı 90,00 m² alanlı “arsa” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;

      Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından konunun İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla İMAR KOMİSYONU’na havalesi Oybirliğiyle kabul edildi.           

      KARAR NO: 9

Gündem No:9

İlçemiz Killik Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 240 ada 10 parsel numarasında kayıtlı 78,00 m² alanlı “arsa” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde,

      Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından konunun İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla İMAR KOMİSYONU’na havalesi Oybirliğiyle kabul edildi.

      KARAR NO: 10

Gündem No:10

İlçemiz Killik Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 240 ada 13 parsel numarasında kayıtlı 78,00 m² alanlı “arsa” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;

      Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından konunun İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla İMAR KOMİSYONU’na havalesi Oybirliğiyle kabul edildi.           

      KARAR NO: 11

Gündem No:11

İlçemiz Killik Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 241 ada 2 parsel numarasında kayıtlı 106,00 m² alanlı “arsa” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde,

      Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından konunun İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla İMAR KOMİSYONU’na havalesi Oybirliğiyle kabul edildi.

      KARAR NO: 12

Gündem No:12

İlçemiz Killik Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 241 ada 3 parsel numarasında kayıtlı 60,00 m² alanlı “arsa” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde,

      Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından konunun İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla İMAR KOMİSYONU’na havalesi Oybirliğiyle kabul edildi.

      KARAR NO: 13

Gündem No:13

İlçemiz Killik Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 241 ada 7 parsel numarasında kayıtlı 60,00 m² alanlı “arsa” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;

      Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından konunun İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla İMAR KOMİSYONU’na havalesi Oybirliğiyle kabul edildi.

      KARAR NO: 14

Gündem No:14

İlçemiz Killik Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 241 ada 16 parsel numarasında kayıtlı 60,00 m² alanlı “arsa” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;

      Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından konunun İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla İMAR KOMİSYONU’na havalesi Oybirliğiyle kabul edildi.

      KARAR NO: 15

Gündem No:15

İlçemiz Killik Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 245 ada 9 parsel numarasında kayıtlı 277,00 m² alanlı “arsa” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;

      Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından konunun İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla İMAR KOMİSYONU’na havalesi Oybirliğiyle kabul edildi.

      KARAR NO: 16

Gündem No:16

İlçemiz Kozluca Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 140 ada 2 parsel numarasında kayıtlı 3.965,19 m² alanlı “Çeşme ve arsası” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde,

      Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından konunun İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla İMAR KOMİSYONU’na havalesi Oybirliğiyle kabul edildi.

      KARAR NO: 17                              

Gündem No:17

İlçemiz Kemaliye Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 212 ada 4 parsel numarasında kayıtlı 326,15 m² alanlı “tarla” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;

      Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından konunun İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla İMAR KOMİSYONU’na havalesi Oybirliğiyle kabul edildi.

      KARAR NO: 18

Gündem No:18

İlçemiz Tepeköy Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 102 ada 1 parsel numarasında kayıtlı 500,08 m² alanlı “arsa” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;

Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından konunun İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla İMAR KOMİSYONU’na havalesi Oybirliğiyle kabul edildi.

      KARAR NO: 19

Gündem No:19

2018 yılında çalışmaya devam edecek olan tam zamanlı sözleşmeli personelin sözleşmelerinin yenilenmesi ve ücretlerinin belirlenmesi konusunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;

Konuyla ilgili İnsan Kaynakları Şefliğince yapılan bilgilendirmenin ardından, meclis üyelerimizce 2018 yılında çalışmaya devam edecek olan tam zamanlı sözleşmeli personellerin sözleşmelerinin yenilenmesinin uygun olacağı ve verilecek olan ücretlerin tavan ücret şeklinde verilmesi yönündeki görüşleri sonrasında, Belediye Başkanımızca bahse konu talep oylandı, oturumda mevcut üyelerin ve belediye başkanının evet oylarıyla oybirliğiyle kabul edildi.

      KARAR NO:20

Gündem No:20

2018 yılında sözleşmeli personel olarak çalıştırılması düşünülen İnşaat Mühendisinin sözleşme süresinin ve ücretinin belirlenmesi konusunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;

Konuyla ilgili İnsan Kaynakları Şefliğince yapılan bilgilendirmenin ardından,1 adet İnşaat Mühendisinin 2018 yılında Tam zamanlı Sözleşme ile kurumumuzda çalıştırılması ve sözleşme ücretinin tavan ücret şeklinde verilmesi yönündeki görüşleri sonrasında Belediye Başkanımızca bahse konu talep oylandı, oturumda mevcut üyelerin ve Belediye Başkanının evet oylarıyla oybirliğiyle kabul edildi.

      KARAR NO: 21

Gündem No:21

5393 Sayılı Belediye Kanununun 24. Maddesi gereğince oluşturulması gereken İHTİSAS Komisyonlarından Plan ve Bütçe Komisyonu ile İmar Komisyonu oluşturulmasına ait seçimlerin yapılmasına ait gündem maddesinde;

      Ardından Belediye Başkanımız tarafından meclis üyelerine komisyonlar için önerisi olup olmayan soruldu ve Mhp Grubu adına Bilgehan NOYAN tarafından ilgili komisyonların 5’ er kişilik şeklinde, gruplar adına ortak karar alınarak; Plan Bütçe Komisyonu için; Adnan TUTAR, İbrahim Barış ACAR,İbrahim DOĞAN, Mehmet Fatih İŞÇİMEN,Yaşar ÇATALDERE önerildi ve İmar Komisyonu için; Hasan ALICI, Ahmet YILMAZOĞLU, İbrahim AKGÜL, Mehmet ALTUN, Mehmet KAYACIK önerildi ve başkaca öneri olmaması ile;

      İlk önce Plan ve Bütçe Komisyonu için teklif olunan üyeler oylandı ve Adnan TUTAR, İbrahim Barış ACAR,İbrahim DOĞAN, Mehmet Fatih İŞÇİMEN ve Yaşar ÇATALDERE ‘nin oybirliği ile 2018 yılı için görev yapacak olan PLAN BÜTÇE KOMİSYONU ÜYELİKLERİNE getirildikleri ilan olundu.

      İmar Komisyonu için teklif olunan üyeler oylandı ve Hasan ALICI, Ahmet YILMAZOĞLU, İbrahim AKGÜL, Mehmet ALTUN, Mehmet KAYACIK ‘ın oybirliği ile 2018 yılı için görev yapacak olan İMAR KOMİSYONU ÜYELİKLERİNE getirildikleri ilan olundu.     

      KARAR NO: 22

Gündem No:22

5393 Sayılı Belediye Kanununun 25. Maddesi gereğince Gizli Oy ile Denetim Komisyonu oluşturulmasına ait seçimlerin yapılmasına ait gündem maddesinde;

      Belediye Başkanımız tarafından kanun gereği 2 üye MHP grubundan, 2 üye AKP grubundan 1 üye de CHP grubundan üye isimlerinin belirlenmesi gerektiği belirtilerek meclis üyelerine komisyon oluşturulması için üye önerilerinin olup olmadığı soruldu. MHP grubu adına Bilgehan NOYAN tarafından, 2018 yılında görev yapacak ve 5 kişiden oluşturulacak olan Denetim Komisyonu üyelerinin; Hüseyin ÖZBEK, Cevdet ERİM, Fedai KOZAN, Adnan BAŞOĞUL, İbrahim Doğan önerildi ve başkaca öneri olmaması ile gizli oyla yapılacak oylama için Yazı İşleri Müdürlüğünce mühürlü zarfla birlikte mühürlü gizli oy pusulaları dağıtımı yapıldı. Meclis üyelerince yapılan yazım işlemi bitimi sonrasında zarflar toplanıldı ve meclis katiplerince sayımı yapılarak toplantıya katılan 21 üye ve Belediye Başkanımız olmak üzere 22 adet zarfların açımı - tasnifi yapıldı. Yazı İşleri Müdürlüğü personelince de yazı tahtasında dokümanları yapılarak önerilen Hüseyin ÖZBEK, Cevdet ERİM, Adnan BAŞOĞUL, İbrahim DOĞAN’ın 22’şer oy ile Fedai KOZAN’ın 21 oy alarak 2018 yılı için görev yapacak DENETİM KOMİSYONU ÜYELİĞİNE oybirliği ile seçildikleri ilan olundu.

      KARAR NO: 23

Gündem No:23

2942 Sayılı Kamulaştırma Kanununun 8. Maddesi 3. bendine istinaden Kamulaştırma işlerinin yürütülmesi için Uzlaşma Komisyonu kurulması amacıyla Meclis Üyelerimizden 3 asil 3 yedek üyenin belirlenmesinin görüşülmesine ait gündem maddesinde;

Belediye Başkanımız tarafından konuyla ilgili önerge istendi ve Mhp Grup Sözcüsü Bilgehan NOYAN tarafından; Tüm parti grupları adına asil üyeler için; Murat BİBER, Mustafa ÖZTÜRK, Rukiye KOCATAŞ Yedek Üye olarak da; İclal ALTINAY, Ahmet ADAK, İbrahim BALIK önerildi ve başkaca öneri olmaması ile;

Uzlaşma Komisyonu için teklif olunan üyeler oylandı ve ASİL ÜYELER için; Murat BİBER, Mustafa ÖZTÜRK, Rukiye KOCATAŞ’ın, YEDEK ÜYE olarak da; İclal ALTINAY, Ahmet ADAK, İbrahim BALIK’ın oybirliği ile 2018 yılı için görev yapacak olan UZLAŞMA KOMİSYONLUĞU’NA getirildikleri ilan olundu.

      KARAR NO: 24

Gündem No:24

2942 Sayılı Kamulaştırma Kanununun 8. Maddesi 2 ve 3. bendi, 2886 Sayılı Kanunun 9. Maddesine ve 3194 Sayı İmar Kanununun 17. Maddesine istinaden tahmini bedel tespitleri için Kıymet Takdir Komisyonu kurulması amacıyla Meclis Üyelerimizden 3 asil 3 yedek üyenin belirlenmesinin görüşülmesine ait gündem maddesinde;

Belediye Başkanımız tarafından konuyla ilgili önerge istendi ve Mhp Grup Sözcüsü Bilgehan NOYAN tarafından; Tüm parti grupları adına Asil Üyeler için; Hasan ALICI, Ahmet ÖKÜZCÜOĞLU, İbrahim BALIK, Yedek Üye olarak da; İbrahim Barış ACAR, Mehmet KAYACIK, Rukiye KOCATAŞ önerildi ve başkaca öneri olmaması ile;

Kıymet Takdir Komisyonu için teklif olunan üyeler oylandı ve ASİL ÜYELER için; Hasan ALICI, Ahmet ÖKÜZCÜOĞLU, İbrahim BALIK’ın YEDEK ÜYE olarak da; İbrahim Barış ACAR, Mehmet KAYACIK, Rukiye KOCATAŞ’ın oybirliği ile 2018 yılı için görev yapacak olan KIYMET TAKDİR KOMİSYONLUĞU’NA getirildikleri ilan olundu.

      KARAR NO: 25

Gündem No:25

Alaşehir Belediyesi Alzheimer hastalığı danışma merkezine ilişkin görev ve çalışma Yönetmeliğinin görüşülmesine ait gündem maddesinde;

 

T.C.

ALAŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI

ALZHEIMER HASTALIĞI DANIŞMA MERKEZİ

 GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

 Amaç ve Kapsam, Dayanak, Tanımlar, Kuruluş

Amaç ve kapsam

MADDE 1 - (1) Bu yönetmeliğin amacı; Alaşehir ilçe sınırları içinde ikamet eden ve gündüz

bakımına ihtiyaç duyan Demans ve Alzheimer hastalarının saptanması, verilecek hizmetin tür

ve niteliği ile Alzheimer hasta yakınlarına yönelik bilgilendirme, bilinçlendirme,

yönlendirme, danışmanlık, sosyal ve psikolojik destek hizmetlerini vermek üzere Alaşehir Belediyesine bağlı Alzheimer Hastalığı Danışma Merkezinin kuruluş ve görevleri ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

Dayanak

MADDE 2 - Bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir belediyesi Kanunu,6360 sayılı on üç ilde büyükşehir belediyesi ve yirmi altı ilçe kurulması ile bazı kanun ve kanun hükmünde kararnamelerde değişiklik yapılmasına dair kanun ve ilgili diğer mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 3- (1) Bu Yönetmelikte geçen;

  1.  Belediye   : Alaşehir Belediye Başkanlığı’nı
  2.  Müdürlük : Özel Kalem Müdürlüğü’nü

c)  Merkez      : Alzheimer Hastalığı Danışma Merkezi’ni

               d)  Personel    : Alzheimer Hastalığı Danışma Merkezi Personeli’ni ifade eder.

Kuruluş

              MADDE 4 - (1) Bu Yönetmelikle ve ilgili diğer mevzuatla verilen görevleri yürütmek üzere; Özel Kalem Müdürlüğüne bağlı olarak Alzheimer Hastalığı Danışma Merkezi kurulmuştur. Merkezin iç teşkilatlanması yapılacak düzenlemeler bağlı olunan müdürlüğün teklifi ve üst yöneticinin onayı ile sağlanır.             

                                                                              İKİNCİ BÖLÜM

 Çalışma Esasları, İşleyiş ve Kurullar

Çalışma esasları

MADDE 5 - (1) Merkezin çalışma esasları şunlardır:

  1. Alzheimer hasta yakınlarına yönelik bilgilendirme, bilinçlendirme, yönlendirme, danışmanlık, sosyal ve psikolojik destek, gerontolojik hizmetler vermek,

b)     Hizmetleri, temel insan haklarına saygılı ve insan onuruna yakışır şekilde sunmak,

c)    Alzheimer hastalarının yaşamlarını güven, sağlık ve mutluluk içinde sürdürmelerini ve toplumla bütünleşmelerini sağlayıcı tedbirler almak,

d)     Hizmetleri fırsat eşitliğine dayalı olarak hastaların öncelikli ihtiyaçları göz önünde bulundurarak, etkin, verimli, kaliteli, sürdürülebilir, ulaşılabilir, erişilebilir olarak sunmak,

e) Hastaların aile bütünlüğünün korunması ve aile refahının artırılmasına yönelik hizmet faaliyetleri yürütmek, bu alanda ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile gönüllü kuruluşlar arasında  işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,

 f) Merkezde tüm hizmet ve çalışmalar kalite yönetim sistemi ve iş güvenliği sistemlerine uygun gerçekleştirmek

 g) Hizmet sürecinde terk edilen hastalar ile hasta yakını ölen ve başka kimsesi bulunmayan hastaları ilgili kamu kurulularına yönlendirmek(Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü vb)

 h) Merkezde müdürlük tarafından verilen diğer görev ve hizmetler gerçekleştirmek Başvuru, Kabul ve Hizmetin Sonlandırılması

MADDE 6 - (1) Başvuru; Alzheimer Hastalığı Danışma Merkezinden hizmet almak isteyen       hasta ve hasta yakınları şahsen merkeze başvurmak suretiyle yapılır.

  1. Kabul Koşulları: Alzheimer Hastalığı Danışma Merkezine kabul edilecek hastalarda aranacak nitelikler

      aşağıdadır:

a)  İlgili uzman doktor ya da sağlık kurulu raporunda, Demans veya Alzheimer hastası olduğuna dair teşhis konulmuş olmak,

b)  Kendi gereksinimlerini karşılamasını engelleyici bir rahatsızlığı bulunmamak, yeme içme, banyo, tuvalet ve bunun gibi günlük yaşam etkinliklerini bağımsız olarak yapabilecek durumda olmak,

c)Bulaşıcı hastalığı olmamak,

d)   Uyuşturucu madde ya da alkol bağımlısı olmamak,

e)Alzheimer Hastası ya da kendisine bakmakla yükümlü olan kişi için Alaşehir  ilçe sınırlan içerisinde ikamet ediyor olmak.

  1. Düzenlenmesi Gereken Belgeler:

       Başvuruya ilişkin olarak düzenlenmesi gereken belgeler aşağıdadır:

  1. Dilekçe (Ek-1),
  2. Hasta Kabul Başvuru Formu
  3. İkametgâh Belgesi
  4. Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği
  5. Son 6 ay içerisinde çekilmiş 2 adet fotoğraf.
  6. Bulaşıcı hastalığı olmadığına dair sağlık raporu(Tam teşekkülü devlet hastanesinden alınmış olması gereklidir.)
  7. İlgili uzman hekim tarafından düzenlenmiş Demans veya Alzheimer hastası olduğuna dair sağlık kurul raporu  (Tam teşekkülü devlet hastanesinden alınmış olması gereklidir.)
  8. Vasilik belgesi varsa kuruma verilmesi talep edilir. Vasilik belgesi olmadığı takdirde ise tüm çocuklardan muvafakatname (izin belgesi)
  9. Demans ve Alzheimer hastasının değerlendirilmesinin yapıldığı, gerontoloğun inceleme  raporu.

              Alzheimer Hastası Kabulü:

  1. Gerontolojik inceleme raporu ve düzenlenen diğer belgeler ile birlikte değerlendirilen başvuruculardan; herhangi bir sosyal güvencesi olmayan, ekonomik yoksunluk içinde bulunan, kendisi şehit / gazi statüsünde ya da şehit-gazi anne babası olan veya resmi olarak eşinden boşanmış olan yaşlı hastalar öncelikli grupta sayılır. Bu kişilerin başvuruları öncelikli olarak incelenir. Uygun koşulları taşımayan müracaatlar reddedilir. Kabulü gerçekleşen her müracaat için hasta veya hasta yakını tarafından hizmet sözleşmesi imzalanır. Sözleşmeye uymadığı tespit edilen hasta ve hasta yakınları hakkında ilgili müdürlük tarafından yazılı uyarı yapılır. Tekrarı halinde hizmet sonlandırılır.
  2. Hasta kabulünde; hastanın Demans ve Alzheimer hastalığı ve evresi, gerontolog tarafından değerlendirir  ve raporlaştırır.
  3. Merkezde yalnızca Evre 1 düzeyindeki hastalara hizmet verilir.
  4. Kayıt Dosyası:
  1. Hizmet alan her kişi için bir kayıt dosyası açılır. Açılan dosyada tüm bilgi ve belgeler saklanır. Kişiye ait değişen tüm bilgiler güncellenerek bu dosyada yer alır.
  2. Kayıt dosyası, kişiye hizmet verilmemesi veya kişiye verilen hizmetin sonlandırılması durumunda beş yıl süre ile arşivde saklanır.
  3. Beslenme Hizmeti:
  4. Yemekler, mevcut Alzheimer Hastası, personel ve ziyaretçi sayısına göre,  hazırlanmış menüler baz alınarak servis edilir.
  5. Merkezde düzenlenecek sosyal etkinliklerde ikram edilecek yiyeceklerin cinsi ve miktarı birim sorumlusunca saptanarak ilgili birimden talep edilir.
  6. Ulaşım Hizmeti: Belediye bütçe imkânları dâhilinde, sosyo-ekonomik yoksunluk içerisinde olduğu merkez tarafından onaylanan hasta ve yakınlarına ücretsiz ulaşım hizmeti verilebilir.
  7.  Ziyaretçi Kabulü:Alzheimer Hastalığı Danışma Merkezi genel ziyaret saatleri ilgili müdürlük tarafından belirlenir. Müdürlük bu saatleri belirledikten sonra değiştirme yetkisine de sahiptir.
  8. Merkezin     belirlediği ilaçlama ve genel temizlik zamanlarında ziyaretçi kabul edilmez.
  9. Alzheimer Hastalığı Danışma Merkezine yapılacak toplu ziyaretler için dilekçe ile başvuru yapıldıktan sonra ziyaretin içeriğine göre Birim Sorumlusu tarafından, Belediye Başkanlığı veya bağlı olduğu müdürlükten onay alındıktan sonra ziyaret gerçekleşir.

d)  Genel ve özel ziyaretler azami olarak iki saattir. Ziyaret saatlerini Merkez sorumlusu azami ziyaret saatini; merkezin ziyaret anındaki fiziki ve fiili durumu, hizmetin gerekli, hastaların sağlıklı hizmet alabilmesi gibi nedenlerle geçici olarak azaltmaya yetkilidir.

  1.   Hizmetin Sonlandırılması:
  1. Hastalık Evre 2 ve Evre 3 seviyesine ulaştığında merkezde hizmet alamaz. İleri evredeki hastaların hasta yakınları talep ederlerse merkezin programı dahilinde belli aralıklarla hanelerine periyodik ziyaretler gerçekleştirilip hastalık hakkında bilgilendirme hizmetleri sağlanabilir.
  1. Hastalarda dürtü bozukluğu (cinsel,vb.), saldırganlık, öfke patlamaları ,toplum içinde uygunsuz davranışlar, şizofreni , psikoz, paranoyaklık, şiddet eğilimi, deliryum, gözlenmesi, özbakımını kendi başına karşılayamaması ve bu durumun kendisine ve diğer hastalara hizmet verilmesine engel olması durumunda,
  2. Hastanın ailesi tarafından şiddet ve istismara uğradığı merkez  tarafından tespit edilirse tutanak tutulur ve bu durum aileye yazılı olarak bildirilir. Tutulan tutanak gereği yapılmak üzere ilgili kurum ve kuruluşlara bildirilir. Bu durumun ikinci tespiti defa tespiti halinde,
  3. Hastanın Merkezi izinsiz terk etmesi halinde; Alzheimer hastasının yakınlarına bilgi verilir ve Alzheimer hastasının izinsiz terk tarihinden itibaren bir ay içerisinde merkeze tekrardan başvurmaması halinde, 
  4.  Hastanın hizmet alımı süresince hasta kabul koşullarını karşılamadığının anlaşılması veya bu koşullardan herhangi birini kaybettiğinin tespiti halinde hizmet sonlandırılır.
  5.  Çalışma Gün ve Saatleri: Merkez, hafta içi Valiliğin il genelinde kamu kurumlarında uyguladığı mesai       saatlerinde çalışmalarını sürdürür.
  6.   Merkez ihtiyaç halinde Müdürlüğün onayı ile boya-badana-ilaçlama ve bakım onarımı için tatil edilir.(Bu süre bakım-onarım hizmetinin kapsadığı alana göre değişiklik gösterir.)

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Personelin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

Personel

MADDE 7- (1) Alzheimer Hastalığı Danışma Merkezinde hizmetin gereklerine göre; gerontolog,doktor, psikolog, sosyolog, hemşire gibi personeller görevlendirilebilir. 

Merkez birim sorumlusunun yetki ve sorumlulukları

MADDE 8- (1) Merkez Birim sorumlusunun görevleri şunlardır:

  1. Alzheimer Hastalığı Danışma Merkezinin idari ve teknik işlerinin ilgili mevzuata göre yürütülmesinden sorumludur.
  2. Merkezin görevleri ile ilgili çalışmaları planlar, planları uygular, koordine eder, çalışmaları ve sonuçları takip ederek gerekli tedbirleri alır ve aldırır.
  3. Merkezde görevli personelin verimli ve düzenli çalışmasından, bağlı olduğu müdürlüğüne karşı sorumludur.                                                                                                    

ç)    Personelin görev takip çizelgelerini düzenleyerek, zamanında ilgili makamlara gönderir.

  1.  Merkezden hizmet alan kişilerin taleplerini, dilek ve şikâyetlerini dinler ve bağlı olduğu müdürlüğe bildirir.
  2. Merkezin  aylık ve yıllık çalışma raporlarını hazırlar ve müdürlüğe bildirir.
  3. Demirbaş  eşya ve malzemenin ilgili personelce iyi korunup kullanılmasını sağlar
  4. Müdürlüğü tarafından kendisine verilen diğer görevleri yerine getirilir.

Gerontolog görevleri

MADDE 9- (1) Gerontologun görevleri şunlardır:

  1. Gerontolojik uygulamaları ve hizmetleri konumlandırarak, girişimleri başlatmak,
  2. Hizmet uygulama alanında süreç yönetimi yapmak.
  3. Hizmet almak isteyen hastaların başvurusunu değerlendirmek,

ç)    Hizmet alacak kişileri bilişsel düzey testine tabi tutmak ve evrelerini tespit etmek.

  1. Evrelerine göre hastaları saptamak ve aynı evrede olan hastalardan grup oluşturarak, gerekli görüldüğü takdirde haftanın belirli günlerinde hizmet sunmak,
  2. Hizmet sunulacak kişi, grup ya da toplulukla hizmetin koşullarına ilişkin sözleşme yapmak, mutabakat sağlanarak sözleşmesi yapılmış tüm Gerontolojik hizmetlerin, sözleşmeye uygun olarak sürdürülmesini, izlenmesini, değerlendirilmesini ve denetlenmesini gerçekleştirmek,
  3. Verilen hizmetlerin etkililik ve verimlilik değerlendirmesini yapmak,
  4. Sosyal katılım gerçekleştirmek üzere gerontolojik hizmet uygulaması başlatmak,

ğ)    Sosyal ilişki ağları, kuşaklar arası dayanışına ve iyi ilişkilerin devamına yönelik gerontolojik  hizmet uygulaması başlatmak,

h)   Ailede ve kurumda yaşlıya yönelik şiddet ihmal ve suiistimal risklerinin dikkate alınması ve önlenmesine yönelik çalışma yapmak,

ı)  Merkezin hizmetin kalitesini arttırmak üzere çalışma yapmak,

i)   Mesleki gelişim faaliyetlerini yürütmek,

j)   Verilen hizmet ve meslek ile ilgili toplantı, seminer, konferans, eğitim ve benzer etkinlikleri takip etmek,

k)   Çalışanlarına yönelik eğitim programlanılın planlanması, uygulanması, denetlenmesi ve gerektiğinde revize edilmesi çalışmalarının yürütülmesinde görev almak,

m)  İş süreçlerinin özelliğinden ve hizmet alanlardan kaynaklanabilecek risk ve tehlikeleri saptamak, belirlediği risk ve tehlikeleri ilgilere iletmek, önlemlerin alınmasını sağlamak,

n)   Hastaların     yetenek ve ilgilerine göre çeşitli işlerle meşgul olmalarını sağlamak, boş zamanlarını değerlendirme çalışmalarına katkıda bulunmak, düzenlenen sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılımlarını sağlamak,

o)   Kendi ya da yakınlarının isteği ile kuruluşla ilişkisi kesilecek olan hastayı yeni yaşantısına hazırlamak,

ö)   Merkezin çevreye ve topluma tanıtılmasını sağlamak amacıyla resmi ve gönüllü kuruluşlarla işbirliği yapılmasında ve gönüllü çalışmaların programlanmasında görev almak.

Psikologun görevleri

MADDE 10- (1) Psikologun görevleri şunlardır:

    1. Merkezde kabul edilecek hastaların gerektiğinde psikolojik incelemelerini yapmak, kuruluşa kabul edilen hastaları uyum aşamasında izlemek, ilgili raporları düzenlemek.
    2. Hizmete ilişkin standart formların doldurulmasını sağlamak.
    3. Hizmet içi eğitim programlarının uygulanmasında görev almak
    4. Hasta yakınlarına yönelik psiko-sosyal alanda koruyucu, önleyici ve danışmanlık hizmetlerini gerçekleştirmek,
    5. Merkezin çevreye ve topluma tanıtılmasını sağlamak amacıyla resmi ve gönüllü kuruluşlarla işbirliği yapılmasında ve gönüllü çalışmaların programlanmasında görev almak
    6. Psikolojik değerlendirme teknikleri ve gözlem metotları kullanarak hasta yakınlarının yetenek ve ilgi alanlarını belirlemek, zamanlarını değerlendirme ve uygun etkinliklere katılmaları konusunda yardımcı olmak.
    7. Görevlerini müdürün gözetiminde diğer meslek elemanları ile işbirliği içerisinde yürütmek,
    8. Genelge ve talimatlarla belirlenen görev tanımları içerisindeki diğer görevleri. Bağlı olduğu Müdürlüğü tarafından verilecek görevleri yapmak.

Sosyologun görevleri

MADDE-11-( 1) Sosyologun, görevleri şunlardır:

  1. Başvurusu alınan hasta ve hasta yakınlarının sosyal, ekonomik, kültürel, demografik, yatay ve dikey hareketlilik gibi değişkenler üzerinden incelemek, aralarında bağlantılar kurmak ve inceleme sonuçlarının işaret ettiği çalışmalara ilişkin öneriler sunmak ve planlar yapmak, proje geliştirmek,
  2. Alan taraması ve başvurularla ilgili yapılacak mesleki değerlendirme doğrultusunda danışmanlık ve rehberlik hizmeti vermek

ç)  Merkeze başvuruda bulunan hasta ve hasta yakınlarının sorunlarına yönelik, sorunların çözümü için mesleki çalışmalarda bulunmak, rapor düzenlemek ve bunlarla ilgili işlemleri yürütmek.

  1. Merkezin amacı, işleyişi ve sunulan hizmetleri bireylere, ailelere ve topluma tanıtmak.
  2. Görevlerini müdürün gözetiminde diğer meslek elemanları ile işbirliği içerisinde yürütmek,
  3. Genelge ve talimatlarla belirlenen görev tanımları içerisindeki diğer görevleri. Bağlı olduğu Müdürlüğü tarafından verilecek görevleri yapmak.

Doktorun görevleri

MADDE 12- (1) Doktorun görevleri aşağıda belirtilen şekilde düzenlenmiştir:

  1. Kabulü yapılan hastanın muayene ve değerlendirmesini yapmak.
  2. Düzenli aralıklarla hastaların sağlık kontrolünü yapmak, her hasta için sağlık dosyası düzenlemek, standart formların doldurulmasını sağlamak,
  3. Bulaşıcı hastalık durumunda ilgili kumullara ihbarda bulunmak, koruyucu, önleyici ve tedavi edici önlemleri almak.

ç)  Merkez personelinin hijyen kurallarına uymasını sağlamak ve denetlemek,

d)  Hizmet esnasında gereksinim duyulan ilaç ve tıbbı sarf malzemeleriyle diğer araç ve gereçlerin sağlanması için teklifte bulunmak, var olanları korumak, her an hizmete hazır hale getirmek, gerekli kayıtları tutmak,

e)  Hastanın beslenmesi, sosyal ve psikolojik sorunlarıyla ilgili olarak diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapmak,

f)  Sağlık alanında hizmetin amacına uygun araştırma ve incelemeler yapmak.

g)  Hizmet içi eğitim programlarında verilen görevleri yerine getirmek,

ğ)  Yasa,tüzük, yönetmelik ve genelgelerle verilen diğer görevleri yapmak,

h)  Bağlı olduğu Müdürlük ve Birim Sorumlusu tarafından verilen diğer mesleki görevleri yapmak.

            ı)  Sağlık hizmetlerinin gerçekleştirilmesinde diğer sağlık personeli ile işbirliği halinde çalışmak.

Hemşirenin görevleri

MADDE 13- (1) Hemşirenin görev ve yetkileri aşağıda belirtilen şekilde düzenlenmiştir:

  1. Hasta yakınlarından hastaları ve hastalıklarıyla ilgili bilgi almak, hastayı muayeneye hazırlamak, tedavinin gerçekleştirilmesinde doktora yardımcı olmak,
  2. Hastalara verilen ilaçların kullanılmasını sağlamak, ilaç takip çizelgesini oluşturmak ve arşivlemek, pansuman yapmak, tansiyon ölçmek, şeker ölçümü yapmak,
  3. Acil durumlarda mesleğinin gerektirdiği ilk yardım yaparak, doktoru bilgilendirmek.

d)    Bulaşıcı  hastalık durumunda gerekli önlemleri almak,

e)    Kuruluşun genel hijyen koşullarına uygun olması yönünde çalışmaları yapmak,

f)    Sorumlu olduğu bölümde yemek dağıtımı ve hastaların yemek yemeleri ile ilgilenmek, yemeğini yemekte zorluk çeken yaşlılara yardımcı olmak,

g)   Yemek servis bölümünün hijyen koşullarına uygunluğunu sağlamak, mutfak görevlilerinin gerekli temizlik kurallarına uymalarını denetlemek ve onları eğitmek,

h )  Mesleği ile ilgili konularda inceleme ve araştırına yapmak,

i)   Diğer personeller ile işbirliği halinde çalışmak,

j)   Yasa, tüzük, yönetmelik ve genelgelerle verilen diğer görevleri yapmak,